Friday 1 May 2009

Californie, part 9 - San Luis Obispo

Woensdag, 29 april 2009
Verrassing! Na het ontbijt gaan we winkelen bij.....Michaels!! Joepie! Je zou denken dat ik inmiddels wel genoeg scrapspullen verzameld heb, maar nee hoor, ik heb nooit genoeg! Pat gaat met de kinderen ergens koffie drinken waar ook een speeltuintje bij zit en ik heb een uurtje "vrij". Koop dit keer niet meer zo veel, maar vind wel 2 leuke ponzen van Martha Stewart (eentje is een uil, zo leuk!, zie je 'm hangen hieronder?).
Ze hebben meer dan alleen maar scrapbook spullen bij Michaels....hoe vind deze m&m's in alle kleuren??

Na Michaels lopen we door het centrum van San Luis Obispo en zien deze leuke etalage.....
We zoeken het steegje met de kauwgommuren. Hier plakken al sinds tientallen jaren mensen hun uitgekauwde kauwgom op de muren.....bleh!!!!!! maar als wij het steegje vinden doen wij dat natuurlijk ook!!

Daarna zoeken we de boom die gegroeid is uit een zaadje dat ik meegeweest in de Apollo raket naar de maan en als we die gevonden hebben wil Pat nog even kijken bij de missiepost. De kids vinden hier niks aan en spelen bij de fontein. Natuurlijk valt Timothy's silly putty erin en moet hij in de fontein stappen om het er weer uit te krijgen........

We gaan na het centrum nog even naar het strand. We beginnen bij de pier waar we hard horen blaffen. Blijken de zeeleeuwen onder ons te liggen. Dat is gek, zo dichtbij! En als Manon een trapje afloopt, schrikt ze zich dood, erachter ligt ook een zeeleeuw en die is dan wel heel dichtbij! en omdat overal borden hangen dat ze bijten komt Manon hard weer naar ons toe gerend!

We eten onze lunch in een restaurantje aan het eind van de pier waar ze "doorkijk-tafels" hebben. Je kijkt zo door de tafel heen in zee. Leuk!

Mats wil het liefst op het strand spelen en heeft de pier nu wel gezien. Gelukkig waait het inmiddels niet meer zo hard en met het zonnetje is het er heerlijk spelen.

Terug in het hotel is het happy hour weer begonnen en je raadt het al: ons avondeten bestaat weer uit popcorn met cola en taco chips met peentjes en bleekselderij!
Ik eet snel want ik wil nog even naar Borders lopen. Mats gaat met mij mee en Tim en Manon springen toch snel ook nog even in het zwembad....
En dan is er WEER een dag voorbij.....welterusten! xxxxxx

4 comments:

  1. Ewwww to all that chewing gum!!!

    ReplyDelete
  2. Wat een scrapwinkel zeg! Zoveel ponzen zijn hier niet te vinden. Mooie foto van jou en Mats, en inderdaad....... ewwwww vieze muur!

    ReplyDelete
  3. Oh, wauw, die scrapbookwinkel! Super die ponsen. En die M&M's in alle kleuren, echt weer iets Amerikaans;) Ieeh, die muur. Maar ik kan me wel voorstellen dat jullie er toch een kauwgumpje bij hebben geplakt:)

    ReplyDelete
  4. OOh wat een ponsen zeg! wowie! Mooie foto's, voor die met jou en je zoontje! Jemie wat een kauwgom zeg!

    ReplyDelete